16 Kasım 2013 Cumartesi

Kadın Motorsiklet Yarışçıları

1915 yılında Avis ve Effie Hotchkiss isimli anne-kız bir ekip, San Fransisko Dünya Fuarı'na katılmak üzere Amerika Birleşik Devletlerini geçerek New York'tan Kaliforniya'ya indi ve bu onları tarihin ilk kadın binicileri yaptı. Altlarında Harley Davidson vardı ve bu seyahat onların tam iki ayını aldı.

Gelecek yıl, 20li yaşlarında Adeline ve Augusta Van Buren isimli iki kız kardeş bir çift Indian Powerplus motosiklet aldı ve Pike's tepesini tırmanan ve inen ilk insanlar oldu. 3300 millik, yaklaşık 5300 kilometrelik, yolculukları neredeyse 2 aylarını aldı ve bu yolculuk sırasında haliyle asfalt olmayan yollarla mücadele etmelerinin yanında bir de geleneklerle mücadele etmek zorunda kaldılar. Bir keresinde pantolon giydikleri için gözaltına alındıkları bile oldu.

Miami'nin Motosiklet Kraliçesi olarak bilinen Bessie Stringfield sürüşe 16 yaşında başladı. Ülkeyi boydan boya tek başına geçen ilk Afrika-Amerikalıydı ve bunu 1928 marka Indian Scout'la 19 yaşında başardı. Bessie Amerika'nın nefret ve önyargılarla dolu 1930 ve 1940'lı yıllarında 48 eyaletin hepsinde yolculuk yaptı. Daha sonra Avrupa, Brezilya ve Haiti'de motor sürdü. Ayrıca II. Dünya Savaşı sırasında Amerika Birleşik Devletleri ordusunda bulunan birkaç sevkiyat sürücüsünden biriydi.

Vivian Bales, "Tutkulu Kadın" Harley-Davidson tutkusu dergisinin 1929 Mayıs ve Kasım sayılarında görünen genç kadındı. Bu kapak fotoğrafı ve Harley-Davidson motoruyla bütün ülkeyi gezdi. Harley-Davidson onun bu ülke çapındaki kendisini en iyi kadın sürücülerden yapan bu motosiklet turundan dolayı her zaman ona minnet duymuştur.

Linda Dugeau 1932 yılında motosiklet sürmeyi öğrendi ve onun turları hakkındaki hikayeler Motosiklet dergisinin sayfalarında yer aldı. 1938 yılında uluslararası kadın motosikletçiler ağı oluşturmak için bir mektup yazma kampanyası başlattı. Böylece dünyanın ilk kadın motosiklet kulübü olan "Motor Maids" doğdu. 1930'larda kadın sürücülere çok nadir rastlanıyordu ve Linda ve Dot Robinson'un kurucu üyeleri bulmaları 3 senelerini aldı. Kulüp 1941'de, Kuzey Amerika'da, kadınlar için olan en eski motosiklet organizasyonunu düzenledi.
Dot Robinson zamanının öncesi bir kadındı. 1939 yılında Linda Dugeau'nun ortaya attığı fikrin peşinden giderek Amerika'da motosikletli kadınlar aradı. "Motor Maids"in kurucu üyesi olmak üzere 51 kadın buldu. 
"Flaş" White'ın kadın partneri Terry Strong gözüpek bir kadındı. Ellerini kullanmadan motosikletiyle yaptığı akrobasi hareketleriyle izleyenlerde hayranlık uyandırırdı. Bu fotoğraf Life Dergisi'nin 1948 yılındaki sayısında yer aldı.

Louise Scherbyn motor sürmeye 1932 yılında kocasının teşvik etmesiyle başladı. Başlarda itibarından endişe duysa da sonraları bunu aştı. Louise'in 1937 yılında Kanada'daki Timagami Ormanı'na ulaşan ilk Amerikalı kadın olduğu iddia edilir. Louise bugün de hala var olan Kadınlar Uluslararası Motosiklet Derneği (WIMA) başta olmak üzere bir çok motosiklet kulübünde kurucu olarak yer alır.
Anke-Eve Goldman 50 ve 60'lı yıllarda hızlı ve yüksek performanslı motosikletlere tutkuyla bağlı olan bir kadın yarışçıydı. Bir motosiklet öğretmeni olan Anke 50'lerin sonlarında hızlıca popüler bir figür ve BMW'nin sözcüsü haline geldi. Daha sonraki yıllarda M.V. Agusta 750cc kapasiteli 4 silindirli motoru kullandı ve belki de bunu yapabilecek tek kadındı, dolayısıyla bu muhteşem bir sansasyon yarattı.
Belçikalı bir gazeteci olan Marianne Weber, motosiklet konulu bir Fransız dergisi için (18 Ağustos, 1952) bir R68 test etti ve R68'in gerçekten bir 100 mph olduğunu saatte 160 kilometrenin de üstüne çıkarak kanıtladı. Marianne Weber daha sonraları, 1954 yılında, 162.895 km/saat hıza ulaştı.

Günümüzden kadın motosiklet yarışçısı fotoğrafları:









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder