26 Kasım 2013 Salı

Motosiklet Yarışlarının Kuralları Nelerdir ?



            Motosiklet yarışlarını izlemek veya şanlı ve başarılıysak orda olup yarışmak paha biçilemez bir duygudur. Ama tabi bir yarıştan söz ediyorsak eşit yarışma için bu yarışın belli kuralları olmalıdır. Ve bu kurallar ihlal edilmemelidir. Motosiklet yarışlarının da bir çok yarış alanı olduğu için gelin bu kuralları yarış yarış inceleyelim.


Pist Yarışları

            Pist yarışları bireysel yarışlardır. Pisttin uzunluğuna göre tur sayısı değişir. Türkiye’de uzun pistlerde 20-25 tur kısa pistlerde ise 12-15 tur üzerinden yapılır. Asıl yarışlardan bir gün önce sıralama yarışları yapılır. Bu sıralama yarışları sonucu hangi motosiklet yarışçısının kaçıncı sıradan başlayacağı belirlenir.
 
MotoGp yarışı başlamak üzere

            Her spor dalındaki gibi bu yarışta da hakemler bulunur ve onların başında da yarış direktörü bulunur. Bunlar yarış gidişatını kontrol ederler. Bu uygulamanın nedeni ise herhangi bir kaza durumunda o kazanın başka yarışçılara zarar vermesini engellemek. Yarış sırasında tehlikeli veya yanlış bir hareket yapmış yarışçıları uyarmak hatta gerekirse onlara ceza vermek. Bir de tabi bu yarış direktörünün yanlışlarını engellemek üzere bir yarış jürisi bulunur.
 
Kırmızı Bayrak sallandığında
            Türkiye’de pist yarışları da kendi içinde belli sınıflara ayrılıyor. Bu sınıflar yarış motorunun teknik güçleri ve yarışçının tecrübesiyle olmak üzer belli sınıflara ayrılıyor.


Motokros Yarışları

            Bu yarışılar pist yarışlarından farklı olarak toprak zeminde ve atlama rampaları bulunan bir engebelerle dolu bir zeminde yapılır.
 
Motokros Yarış Pisti
            Yine bu yarışta da pist yarışı gibi belli bir tur atması istenir, ama bu sayı ile değil öncelikle dakika olarak belirlenmiştir o dakika sonunda da 2 tur daha ilave edilerek yarış tamamlanır.
 
Motokros motoru
            Tabi bu yarışa katılanlar motokros için hazırlanmış özel motor ve lastiklerle katılabilirler yarışa. Sınıflandırmalar ise silindir hacmine göre yapılır. Bu yarış da belli bir yarış sonucunda puanlandırılarak yarışçılar sıralanır ve bütün yarışlar toplam puanında birinci olan o senenin şampiyonu olur.




Enduro Yarışları

            Bu yarışlar diğer yarışlarından farklı olarak bir zemin değil birçok zeminde yapılır. En büyük özelliği de diğer yarışlardan ayıran diğer yarışlarda ehliyet istemezken, bu yarışlarda ehliyet istenir. Nedeni ise bir pistten başka bir pistte bağlanırken trafik içine çıkabilir yarışçılar bu yüzden ehliyet zorunludur.
 
Enduro Yarış Parkuru
            
Enduro Yarış Motoru
Enduro yarışları daha beceri ve daha çok dikkat gerektiren bir yarış türüdür. Dağ inişleri, farklı çıkışlardan dolayı daha beceri isteyen bir türdür. Türkiye’de 6-8 yarıştan oluşan Türkiye Şampiyonluğu yapılır. Bu yarışta amaç etaplarını en kısa sürede bitirerek aldığı puanlarla diğer rakiplerini geçmektir.
 
Drag Yarışı Başlama Sırasında
Drag Yarışları

            Bu yarışlar bir kalkış ve 400 metre sonraki finiş çizgisini ulaşmadan oluşan yarışlardır. Hiçbir viraj bulunmaz bu yarışlarda. Yarışçılar ikişer ikişer yarışırlar. Kazanan yarışmacı bir daha ki tura geçer.


            Bu yarışlarda motosiklet sahipleri motorlarına istediği teknik özellikleri katabilirler bu konuda bir sınır bulunmaz ve genel tablo bulunmaz bu yarışlarda. Bu yarışlarda en önemli şey startı iyi alabilmektir.


Supermoto Yarışları

            Bu yarış aslında yarı pist yarı motokros yarışından oluşur. Bu yüzden bu yarışçılar hem motokros hem de pist yarışları dalında başarılı olabilen yarışçılardır.
 
Supermoto yarış motoru

            Tabi pist kısmında motosiklet farklılığının da getirdikleriyle farklı teknikler kullanılır. Aynı şekilde motokros tarafı da tam bir motokros yarışı denemez çünkü seçilen lastikler hem pist hem motokors yarışlarına uygun olmalıdır. Yine farklı kategorilere bölünürler ve Türkiye’de 6-8 ayaktan oluşan bir şampiyonası vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder