20 Kasım 2013 Çarşamba

Motor Yarışcısı Olmak için Neler Yapmak Gerekir



Heyecanla izlediğimiz motor yarışları izleyenlerin seyir zevkinden ötededir genellikle. Çünkü her izleyenin içinde ' Keşke ben de orada yarışıyor olsam ' düşüncesi vardır.




Peki nasıl orada olunur? Yani nasıl bir motor yarışçısı olunabilir ? Öncelikle hangi motor yarışı türünde yarışçı olmak istiyorsanız ( PİST MOTOKROS ENDURO SÜPERMOTO DRAG ) bu yarışlar için özel verilen lisanslara sahip olmalısınız. ( A2 ehliyetinizin olmasını söyleme gereği duymadım :))




Bu lisansları almak için klasik ve basit şartlar gerekir. 

LİSANS ALMA ŞARTLARI
1) Ferdi kaza sigortası poliçesi (TMF’den temin edilebilir.) 
2) Motosiklet sporu yapmalarında tıbbı engel ve tehlike olmadığını belirten doktor raporu (Lisans formuna doktor kaşesi de yeterlidir)
3) Kimlik Fotokopisi
4) 5 adet vesikalık fotoğraf ile birlikte bulundukları bölgedeki herhangi bir kulübe müracaat edebilirler.



Ancak en önemli sorun tabi ki her yazımızda bahsettiğimiz bu sporun ne kadar pahalı olacağıdır. Amataör olarak ilgilenmek bile çok pahalı iken bu işe profesyonel anlamda bağlanmak çok ciddi maddi kaynaklar gerektirir. Çünkü motor yarışları demek ; parçalanan motorlar, kıyafetler, ekipmanlar, pistler demek. Bunlar ancak ciddi paralar ile elde edilebilir sadece. O yüzden yapılacakların şeylerden en iyisi kendini ispat edip bir sponsor bulup, onun himayesi altında yarışa girmektir. Bireysel anlamda yarışlara girmek istiyorsanız ise de gerçekten maddi anlamda varlıklı olmanız gerekir.


4 yorum:

  1. selam motorsiklet yarışçısı olmak istiyorum fakat sponsorum flan yok nasıl sponsor edinirim veya nereye başvurabilirim

    YanıtlaSil
  2. Kardeş sponsorluk anlatayım nasıl olunur senin ne kadar deli bi motorcu olduğunu bilen iş sahipleri işyerlerinin reklamını yapması için sponsor olurlar fakirsen hiç girme bu işe yarışta ilk 3 e giremessen zaten amotördesin ilk bulduğun sponsorda kacar boşa para yayırıyorum der ok

    YanıtlaSil
  3. Ben bu iş için yaratılmışım ve kuryelik yapıyorum attanalin olduğu için bizim antremanlarımız sokakta trafikte geciyo ve sokak yarışcısıyım ve hiç mağlübiyetim yok ama param olmadığından bende yarışlara giremiyorum bizim ülkede malesef gercek yeteneklerin ortaya cıkmasını desteklemiyo ne zenginler nede devlet..yani fakir cok yetenekli olsada canı cehenneme ..😞😞

    YanıtlaSil
  4. Bu yarisa girebilmek icin neler yapmamiz gerekiyor ve ne kadara ihtiyacimiz vardir bu sponsirlari nerde bulabiliriz ve onlarla nasil konusabiliriz yardimci olursaniz sevirim

    YanıtlaSil