18 Aralık 2013 Çarşamba

31 Bin Kilometrelik Hayal

Geçen yazılarılarımız da dünyayı motosiklet ile dolaşan ilk insanı konu edinmiştir. Onun başlattığı yoldan bir çok insan devam etmektedir. Ama son zamanda bir kişi var ki onun hayali biraz daha zorlu.

23 yaşındaki Pekinden Mingjiao Lian başlayarak herhangi bir lojistik destek almadan 2 kıta ve 12 ülkeden oluşan tamı tamına 30 bin 700 kilometre yol yapmış. Yaptığı yolculuğun adını Barış Yolculuğu koyması da gönlümüzdeki yerini biraz daha yükseğe taşıdı. 2013 Haziranında başladığı Asya-Avrupa yolculuğunu Kasın 2013'de İstanbul'da noktaladı.

Tam 12 Ülke

Pekinde başlayarak sırayla Moğolistan, Rusya, Finlandiya, Estonya, Letonya, Litvanya, Polonya, Almanya, Avusturya, İtalya ve Yunanistan'ı geçerek İstanbul'a ulaşmış.Aynı zaman fotoğrafçı olan Lian, daha önce de bisiklet ile tek başına yaptığı yolculuk ile adını duyulmuştu.

170 gün boyunca hep birlikte olduğu motosikleti Rahmi Koç müzesine bırakan sporcu, "Kendimi çocukluğumdan itibaren hayallerimi gerçekleştirmeye adadım. 23 yaşındayım ve yıllar sonra çocuğumla birlikte gelerek ona yaptığım yolculuğu anlatırken bu motoru gösterebilecek olmak beni çok heyecanlandırıyor. Rahmi M. Koç Müzesi’nde, bu yaptığım yolculuğu hep hatırlatacak bir köşenin olacak olması benim için çok önemli. Bu geziye hayallerimin peşinden koşmak için çıktım. Çocukluğumdan beri tek idealim buydu. Tehlikeli bir yolculuktu bu yüzden kimseyi tehlike altına atmak istemedim ve tek başıma seyahate çıktım. Benim için işin en zor kısmı Çin’den harekete geçmekti. Vazgeçmekten çok korkuyordum. Geziye çıkabilmem için arkadaşlarım aralarında para topladılar. Yaklaşık 5 bin dolar destekleri oldu. Gezi bana motorum da dahil 25 bin dolara mal oldu. Şanslı bir insan olduğumu düşünüyorum çünkü gezi bittikten sonra evime uçakla dönmeyi düşündüm ama mortorsikletimi nasıl götüreceğimi bilmiyordum. Onu satmak istemedim çünkü 170 gün sonunda bir gönül bağım olmuştu. Çin konsolosluğuna ulaştım ve müzeye bağışlama yolunu onlar bana gösterdiler. Bundan dolayı çok mutluyum. Türkiye ’ye her zaman gelmek istiyorum. Yıllar sonra çocuklarımla burayı gezmeye geldiğimde onlara anılarımı anlatacağım. Gezerken kameram hep açıktı çektiğim görüntüleri yakında sizlerle paylaşacağım. Bu tarz gezilerim devam edecek. Daha fazla yer keşfetmek istiyorum"  diye konuştu.

Konuşma sırasında Çin ile Türkiye'nin dostluğuna da dayanan sporcu, herkes tarafından takdir edilen bir konuşma yaptı.

3 yorum:

  1. Mingjiao Lian in o seyahatte kullandigi motosikleti aksesuarlari ve deposunun uzerindeki eli ile cizdigi haritasi ile bu gün garajima koydum artik koc müzesinde degil

    YanıtlaSil
  2. Mingjiao Lian in o seyahatte kullandigi motosikleti aksesuarlari ve deposunun uzerindeki eli ile cizdigi haritasi ile bu gün garajima koydum artik koc müzesinde degil

    YanıtlaSil
  3. Bu motoru gormek istersen sahibinden com bak motor satilik

    YanıtlaSil