17 Aralık 2013 Salı

Bir Drag Efsanesi Russ Collins

Motor yarışları bir çok alanda düzenlenmektedir. Bunlardan biri de drag yarış türüdür. Bu yarışta 2 motor yarışçısı bir çizgiden beraber start verip sonra düz bir alanda belli bir finish çizgisinde ilk geçmeye çalışır. Bu yarışlarda en önemli şey iyi bir start alabilmektir. Çok basit bir yarış gibi gözükse de bir çok kazaya sebep vermektedir bu yarış o yüzden hafife alınmamalıdır.

Drag Efsanesi: Russ Collins

Her yarış sitilinde olduğu gibi bu yarışında bir efsanesi var tabi ki kendisi Russ Collins. Hem de ne efsane, 1977 yılında kırdığı 7 saniye bariyeri ancak 11 sene sonra geçilmiştir. O 11 senede motosiklet teknolojisinin ne kadar geliştiği halde kırılamamış olmasını siz düşünün artık.

1939 New Jersey doğumlu efsane, sevdası önce arabalar ile başladı fakat daha sonra ünlü olmak amacıyla gittiği Hollywood'ta bir motor alarak motor hayatına başladı. Bu motoru kendi elleriyle modifiye eden efsane, bir çok yarış kazandı. Bunun üzerine Honda'nın dikkatini çektiği ve kullandığı mühendisliği onlarla paylaşması için büyük çaba harcadılar.

Bunlarda sonra yarışlara ve başarılarına devam eden Russ, modifiye ettiği araçlar ile kendisi adeta domine etti. Artık sıra efsanelerle kapışmaktı sonuçta efsane olmak için efsaneleri yenmen gerekir. Bu yüzden tabi motosiklet efsanesi deyince akla ilk gelen Harley-Davidson'ı yenmeliydi. Bunun için atölyesine kapanıp çalışmalara başladı. Bazı çift motor denemelerinden sonra 1973 yılında adeta motor dünyasını yerinden sallayarak 3 motorlu Honda modeli yaptı.

1973 yılında Kaliforniya'da yedi saniye barajını kırdı ve dünyada ilk defa "Best Engineered Car" ödülünü alan motosikleti üretmiş oldu. Yalnız 3 motorun doğal olarak eksisi fazla ağır olmasıydı bu nedenle de kaza yaptı ve motor parçalandı.

Russ buna sevinmedi tabi ama daha iyisini yapma amacıya beraber şu an biz de dahil bir çok motor yarış severi sevindirdi. 1977 senesinde çift motorlu Honda aracı yaptı ve yine ikinci kez "Best Engineered Car" ödülünün sahibi oldu. 7,30 saniye de 199.5 mil/s rekorunu bu araç ile kırdı. 

80'ler başında motor sevdasını bir kenara bırakıp araba sektörüne yöneldi. 80 yıllarının darg yarışlarına da eski bir çalışanının damga vurması da ayrı bir konu amacı oldu adeta. Şimdiler de o 80'lerde geçtiği araba şirketi hala da üretime devam etmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder