1- Motor yağını ve gerekli ise yağ filtresini değiştirin.
2- Piyasadan temin edilecek bir el sifonu veya benzer bir yöntemle, yakıt deposundaki benzini uygun bir kaba boşaltın.Yakıt deposunun içine paslanmayı önleyici bir yağ püskürtüp yakıt deposu kapağını yerine takın. Yakıt depo kapağını takın. Depolama süresi bir aydan fazlaysa karbüratörün boşaltılması motosikletin performansı açısından çok önemlidir.
3- Silindirdeki paslanmayı önlemek için aşağıdakileri uygulayın:
• Bujilerin başlıklarını bujilerden sökün. Buji başlıklarını, bir bant veya iple bujilerden uzak tutmak amacıyla, uygun gövde parçalarına bağlayın.
• Motordan bujileri sökün ve güvenli bir yerde saklayın. Bujileri buji başlıklarına bağlamayın.
• Bir yemek kaşığı (15 – 20 cm 3 ) temiz motor yağını her bir silindirin içine dökün ve buji deliklerini temiz bir bezle kapatın.
• Marşa birkaç defa basarak yağın dağılmasını sağlayın.
• Bujileri ve buji başlıklarını tekrar takın.
4- Aküyü sökün. Aküyü donmayacağı ve doğrudan güneş ışığı almayacağı bir yerde depolayın. Ayda bir kez aküyü yavaş şarja bağlayın.
5- Motosikleti yıkayıp kurulayın. Boyalı yüzeyleri cilalayın. Krom kısımlarına pas önleyici yağ sürün.
6- Tahrik zincirini yağlayın.
Yağlama: Her 1000km’de veya eğer zincir kuru ise daha sık yağlayın. SAE80 veya 90 dişli yağı ya da motor yağı veya diğer yağlar yerine piyasada satılan tahrik zinciri yağı kullanın. Her bir bakla bağlantısını, pimler, burçlar ve makaraların tam olarak yağlanması için yağa batırın.
7- Lastikleri tavsiye edilen basınç değerine kadar şişirin.Tekerleklerin altına takoz koyarak, motosikletinizin yerden temasını kesin.
8- Su soğutmalı bir motosikletiniz varsa, normal su yerine antifriz ile doldurunuz. Antifriz suyun donmasını ve paslanmayı önleyecektir.
Motosikletinizin üzerini örtün. (Plastik veya hava geçirmeyen örtü kullanmayın) ve nem oranı düşük ve günlük sıcaklık değişimi az olan, ısıtılmayan bir yerde depolayın. Motosikleti depoladığınız yerin direkt güneş ışığı almayan bir yer olmasına dikkat edin.
2- Piyasadan temin edilecek bir el sifonu veya benzer bir yöntemle, yakıt deposundaki benzini uygun bir kaba boşaltın.Yakıt deposunun içine paslanmayı önleyici bir yağ püskürtüp yakıt deposu kapağını yerine takın. Yakıt depo kapağını takın. Depolama süresi bir aydan fazlaysa karbüratörün boşaltılması motosikletin performansı açısından çok önemlidir.
3- Silindirdeki paslanmayı önlemek için aşağıdakileri uygulayın:
• Bujilerin başlıklarını bujilerden sökün. Buji başlıklarını, bir bant veya iple bujilerden uzak tutmak amacıyla, uygun gövde parçalarına bağlayın.
• Motordan bujileri sökün ve güvenli bir yerde saklayın. Bujileri buji başlıklarına bağlamayın.
• Bir yemek kaşığı (15 – 20 cm 3 ) temiz motor yağını her bir silindirin içine dökün ve buji deliklerini temiz bir bezle kapatın.
• Marşa birkaç defa basarak yağın dağılmasını sağlayın.
• Bujileri ve buji başlıklarını tekrar takın.
4- Aküyü sökün. Aküyü donmayacağı ve doğrudan güneş ışığı almayacağı bir yerde depolayın. Ayda bir kez aküyü yavaş şarja bağlayın.
5- Motosikleti yıkayıp kurulayın. Boyalı yüzeyleri cilalayın. Krom kısımlarına pas önleyici yağ sürün.
6- Tahrik zincirini yağlayın.
Yağlama: Her 1000km’de veya eğer zincir kuru ise daha sık yağlayın. SAE80 veya 90 dişli yağı ya da motor yağı veya diğer yağlar yerine piyasada satılan tahrik zinciri yağı kullanın. Her bir bakla bağlantısını, pimler, burçlar ve makaraların tam olarak yağlanması için yağa batırın.
7- Lastikleri tavsiye edilen basınç değerine kadar şişirin.Tekerleklerin altına takoz koyarak, motosikletinizin yerden temasını kesin.
8- Su soğutmalı bir motosikletiniz varsa, normal su yerine antifriz ile doldurunuz. Antifriz suyun donmasını ve paslanmayı önleyecektir.
Motosikletinizin üzerini örtün. (Plastik veya hava geçirmeyen örtü kullanmayın) ve nem oranı düşük ve günlük sıcaklık değişimi az olan, ısıtılmayan bir yerde depolayın. Motosikleti depoladığınız yerin direkt güneş ışığı almayan bir yer olmasına dikkat edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder